Trimmade och klara

Hello! Idag åkte jag och mamma till stallet vid ca 13 tiden. Jag började med att fixa i ordning Chantique och gick sedan ut till det härliga, fina ridhuset. När jag kom in dit så hade jag hela ridhuset för mig själv, och det hade jag hela passet. Det tyckte jag var lite läckert hihi. Iallafall så red jag igenom programet, hon var jätte duktigt, lite svår i början bara men det gick över. Kändes riktigt bra efter passet och var nöjd. 
 
Sedan var klockan redan 15.00 och då var det dags för att julpynta. Mamma och jag hade med oss fixa, nybakta lussebullar, glögg och julmust och dem andra hade också med sig något gott:). Familjen Franzen hade med sig en stor högtalare som det kom härlig julmusik ifrån. Så vi fick massor av julspänning och alla i stallet var glada och hade det jätte trevligt! Alla boxarna vart jätte fina med allt pynt, hästarna verkade också tycka att det var mysigt hihi. 
 
Efter det fixade jag i ordning Mulligan och gick in i ridhuset och red dressyr. Han var otroligt duktig! Hade gramanen på honom, och han var så himla fin!. Red inte så lång stund på honom kanske 30-40 minuter? Men jodå, det räckte för jag hade en svettig ponny efter passet. 
 
Båda hästarna har varit jätte lugna i det nya ridhuset, känns riktigt skönt faktiskt. Mulligan verkade bli lite chockad haha sötisen. Juste glömde berätta! Idag så mockade mamma för första gången!!! Det är ju jätte bra! 

I skrivande stund så sitter jag och kollar på så mycket bättre med familjen, känner att jag typ börjar få ont i halsen:O Hoppas att jag klara mig.... Nu ska jag vara social. Kraaaam

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0