Chantique

Chantique f 2001 far: Chess mor: Destiny. Uppfödd i Östersund, en ägare före oss. Vi köpte Chantique 2009 på hösten från en familj i Sundsvall. För mig och Chantique blev det en rivstart. Hon var ganska otrygg när hon kom till oss och det tog lång tid att lära känna henne. Det hände lite saker i början av min ridning på henne vilket gjorde att jag hade svårt att slappna av när jag red henne. Det är just det som Mulligan hjälpt mig att komma över. Jag har fått mer mod och självförtroende i min ridning tack vare honom. Nu hoppar jag Chantique upp till 110 cm, rider ut själv och känner mig helt trygg på henne. Vi har tävlat en hel del dressyr under våren och ett av mina mina mål är att tävla henne även i hoppning. Chantique har tävlat msvr dressyr med placering av tidigare ägare men det är mycket häst för mig att rida på men vi lyckade i alla fall placera oss på åttonde plats i våras i Norrtälje på en
L C:1. Chantique har mycket att lära mig i dressyren. Hoppat hade inte Chantique gjort så mycket när hon kom till oss men nu går det bättre och bättre, hon verkligen älskar det. Det har verkligen "klickat" mellan Chantique och Mulligan, dem gillar verkligen varandra. 
 
Följ vår utveckling här på bloggen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0