Mr. Mulligan

Mr. Mulligan är en connemara valack född 2001 han är 148 cm i mankhöjd. Far- Ashfield Cathal Crobdhearg, Mor- Ulrisedahls Tamara. Uppfödd i Alvesta, en ägare före mig. Jag har haft honom sedan juni 2011. Då köpte vi verkligen "grisen i säcken" vi visste inte vad vi skaffade oss- en häst eller en ponny? Men vi visste att han hade ett hjärta av guld med ett fantastiskt temprament :) Han hade gått på lösdrift och inte gjort så mycket, aldrig tävlat inte duschats och inte heller van att åka trailer. Vi var inte ute efter en tävlingshäst för det hade vi ju redan, det vi sökte var en häst att växa tillsammans med och ett stabilt psyke. Chantique kändes som "för mycket  häst" för att ridningen skulle vara rolig, och jag ville ha något att forma själv. Mulligan har verkligen varit perfekt på alla sätt. Jag är så lycklig att han hamnade hos oss. Nu har det gått drygt ett år och Mulligan har gjort stora framsteg. Han lastas utan problem, med eller utan sällskap av Chantique. Han accepterar att stå fastbunden i duschspiltan och bli svampad, ska man använda slangen behöver någon hålla i honom men från början var han jätte rädd. I början var han hinderrädd och vägrade på sockerbitshinder, nu hoppar han oxrar på 120 cm, regnbågar,mur,vattenmatta osv. Han är betydligt mer stadig i form jämfört med tidigare. Jättestora framsteg men vi har fortfarande flera mål kvar. Vi vill komma ut och tävla men han blir så osäker på nya platser så här har vi en stor utmaning. Öva öva öva, pay and jump, klubbtävlingar mm det är hinderinfångarna som är jätte läskiga,hinder med attityd. Jag vill också kunna delta på en L C:1 dressyr.
 
Var med på bloggen och följ vår utveckling tillsammans.
 

Kommentarer
Postat av: Lena

Mulligan har verkligen blivit fin, du är så duktig !

Svar: Tack Lena!:)
None None

2012-07-26 @ 13:50:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0